Napísali o nás

Firma Calendula je na trhu viac ako 20 rokov. Biznis postavila na liečivých rastlinách

Kozmetika s prísnou previerkou kvality. V slovenskej obci Nová Ľubovňa sídli spoločnosť Calendula, ktorá sa už 21 rokov venuje spracovaniu liečivých rastlín. Po pol dekáde existencie a fungovania sa jej majitelia rozhodli rozšíriť biznis i na vlastné kozmetické produkty. A tento krok sa im zrejme oplatil.

Úspech na seba totiž nenechal dlho čakať. Jej kolekcia kozmetiky pre dennú starostlivosť získala v roku 2004 ocenenie Zlatá Incheba. To isté sa zopakovalo i v roku 2012, vtedy si však cenu odniesla kozmetika na báze nechtíka lekárskeho.

Ku kozmetike sa prepracovali časom

Spoločnosť Calendula vznikla ešte začiatkom roka 1998. Od tej doby sa jej majitelia v biznise zaoberajú predovšetkým spracovaním liečivých rastlín. Tie nakupujú ako od poľnohospodárskych podnikov, tak i malopestovateľov. „Našou hlavnou výrobnou činnosťou je výroba tekutých vodno-alkoholických, propylénglykolových a práškových extraktov,“ bližšie opisuje manažér pre ekonomiku a obchod tejto slovenskej značky Daniel Bucko.

Vo firme vyrábajú aj éterické oleje, ktoré ďalej putujú do potravinárskych, farmaceutických ale tiež kozmetických firiem. Pod značkou Calendula sa však predávajú i finálne kozmetické produkty.

Značka si prešla redizajnom produktov naposledy v roku 2005. Aktuálne plánuje vedenie jeho inováciu. Foto: archív značky Calendula

Ich výrobou sa podľa Bucka začali bližšie zaoberať až v roku 2003. Vtedy majitelia odkúpili receptúry pôvodnej značky Cosmed a Biomed. „Boli vyvinuté v spolupráci s lekármi a dermatológmi. Ich alergický potenciál je znížený na minimum,“ ozrejmuje Bucko pre Forbes.sk. Môžu ju tak používať i ľudia, ktorí majú citlivú pleť. Podľa slov manažéra spoločnosti je kozmetika pripravená na použitie už po 14 dňoch od jej výroby.

 

Daniel Bucko. Foto: archív značky Calendula

Už od začiatku sa v Calendule vedenie spoločnosti neustále venuje modernizácii a inovácii technologických zariadení. Priestory museli prestavať tak, aby bez výnimky spĺňali podmienky správnej výrobnej praxe. „Za pomoci eurofondov sme zakúpili nové technológie pre balenie a plnenie výrobkov,“ hovorí Bucko.

Spoločnosť má vlastné laboratórium, v ktorom pracovníci dozerajú na kvalitu vstupných surovín a výsledných kozmetických produktov. Za najväčší problém v biznise považuje Bucko vysoké finančné požiadavky na reklamu a propagáciu.

Takto vyzerá výrobná linka slovenskej značky Calendula. Všetky procesy kladú dôraz na kvalitu.

 

Foto: archív značky Calendula

Všetky dostupné prostriedky sa totiž vždy snažia investovať primárne do modernizácie technológií. „Na Slovensku je málo výrobcov kozmetiky. Na pulte sa prevažne stretávame s dovozovým tovarom,“ konštatuje a dúfa, že sa situácia postupom času pre domáce produkty zlepší.

Calendula má aktuálne 30 zamestnancov a v ponuke kozmetické produkty určené na starostlivosť o pleť, pokožku celého tela ale i masážne oleje či výrobky pre wellness a spa. Predvlani mala firma tržby na úrovni takmer dvoch miliónov a polmiliónový zisk.

Liečivé rastliny prísne testujú

Neoddeliteľnou súčasťou produktov firmy sú pritom liečivé rastliny. Každá ich dodávka sa pritom do výroby dostane až po vstupnej kontrole. Pracovníci laboratória sa v týchto prípadoch sústredia na mikrobiálnu čistotu, obsah účinných látok a ťažkých kovov. Ak suroviny v tomto prísnom teste neuspejú, tak sa do výroby jednoducho nedostanú.

Zamestnankyňa spoločnosti dohliada na proces homogenizácie krémov.

 

Foto: archív značky Calendula

Medzi najpredávanejšie kozmetické produkty značky patrí kolagén krém, polomastný a výživný krém, mandľový krém alebo ľaliafit gél. „Produkty vyrábame čerstvé na základe požiadaviek trhu,“ vraví Bucko. Niektoré z výrobkov tak produkujú v stovkách a iné zase v desaťtisícoch kusov. V biznise je pre spoločnosť Calendula dôležitý aj seriózny a zodpovedný prístup k zákazníkom. Biznis robia pre ľudí.

V súčasnosti pripravujú majitelia firmy výstavbu nových výrobných a skladovacích priestorov. Cieľom je zabezpečiť okrem kvality aj bezpečnosť produktov. V značnej miere tiež začali s inováciou dizajnu. Plány do budúcnosti majú teda jasné – nepoľaviť z kvality a byť modernejší.